Sunday, December 19, 2010

Pak Cik Ismail Paya Keladi

salam..ini Bapa saudara saya disabelah bapa saya.Nama nya Pak Cik Ismail bin Ahmad..maseh tinggal di Paya Keladi Kepala Batas.Satu2nya waris kuat yang tahu asal usul keluarga saya.Pekerjaannya buat bendang...anakdia 6 orang..walaupun usianya sudah tua dia maseh kuat mengerjakan sawah padi..apabila mendengar ceritanya..boleh menitis air mata..waktu zaman Jepun dahulu ..kehidupan sangat rumit sekali..beliau mengalaminya sendiri..baru2 ini saya sempat bertemu beliau di Rumah Pak Ngah Non..katanya dia akan mengadakan kenduri kahwin anak bongsunya...Alhamdulillah..kalau ada masa saya akan hadir.InshaAllah....kapada saudar ku yang kenal dengan pakcik Ismail..datanglah ka rumah beliau..di Paya Keladi untuk bertanya kabar..Wassallam.

No comments: